Více času na podstatné

Skupina ČEZ v kontextu vývoje energetiky aktualizovala svou strategii

12.11.2013 09:08

Skupina ČEZ v kontextu vývoje energetiky aktualizovala svou strategii. Strategie na následující období konkretizována do sedmi strategických programů. Například program „Nové jaderné zdroje“ má za cíl zajistit ekonomickou proveditelnost výstavby 3. a 4. bloku Jaderné elektrárny Temelín. Skupina ČEZ také dnes oznámila, že za první tři čtvrtletí roku 2013 vydělala 31,7 miliard korun, což je téměř o pět procent méně v meziročním srovnáním.

Skupina ČEZ v kontextu vývoje energetiky aktualizovala svou strategii. Po úspěšném naplnění iniciativy „Zajištění paliv“ a vytyčených cílů iniciativy „Výkonnost“ byla strategie na následující období konkretizována do sedmi strategických programů. Program „Nové jaderné zdroje“ má za cíl zajistit ekonomickou proveditelnost výstavby 3. a 4. bloku Jaderné elektrárny Temelín, cílem programu „Dlouhodobý provoz Jaderné elektrárny Dukovany“ je provoz současných bloků minimálně do roku 2025. V zahraničí je prioritou „Konsolidace aktiv“ s cílem maximalizovat cash flow do ČEZ. Pokračuje program „Obnovitelné zdroje“ s důrazem na optimalizaci stávajícího portfolia a rozvoj atraktivních projektů. Současně hledáme další podnikatelské příležitosti mimo klasickou výrobu a distribuci elektřiny zaměřené na koncového zákazníka. Proto vznikl program „Nová energetika“, který navazuje na dosavadní strategickou iniciativu „Regionální energetika“, a byla založena dceřiná společnost ČEZ Nová energetika, která má sloužit jako inkubátor našich nových aktivit. Trvalý tlak na vnitřní efektivitu zastřešuje program „Výkonnost a podnikavost“, jehož cílem je posilovat podnikavost a finanční řízení při dosahování dodatečných úspor a systematicky zvyšovat výkonnost a efektivitu zaměstnanců.

Významným strategickým pilířem je program „Orientace na zákazníka“ s cílem zlepšit zákaznickou zkušenost a vnímání značky ČEZ a využít nové produkty pro zhodnocení našeho zákaznického portfolia. Příkladem aktivní realizace tohoto programu je vstup ČEZ do oblasti poskytování služeb mobilní telefonie. Od 15. října 2013 se pro produkt „Mobil od ČEZ“ rozhodlo již více než 13 tisíc zákazníků. ČEZ také v předstihu nabídl svým zákazníkům výrazné a okamžité snížení výdajů za elektřinu a to až 20 %, pokud zákazníci využijí možnost fixace ceny do roku 2015. Této nabídky využilo již téměř 280 tisíc zákazníků. Nadále také roste počet zákazníků odebírající plyn, počet odběrných míst již přesáhl 310 tisíc.

Skupina ČEZ dnes také oznámila, že provozní zisk před odpisy (EBITDA) dosáhl hodnoty 64,3 mld. Kč a zůstal meziročně téměř na stejné úrovni (pokles o 0,2 mld. Kč). Očekávané provozní výsledky za celý rok Skupina ČEZ nemění, ukazatel EBITDA předpokládá ve výši 81 mld. Kč. Čistý zisk meziročně klesl o 1,6 mld. Kč na 31,7 mld. Kč. Hlavní příčinou tohoto poklesu jsou opravné položky k aktivům v důsledku regulatorních a legislativních zásahů do evropského energetického sektoru a v důsledku souvisejícího trendu klesajících velkoobchodních cen elektřiny. Ze stejného důvodu Skupina ČEZ upravila celoroční výhled čistého zisku na 35 mld. Kč.

 

Tabulka: Hospodářské výsledky Skupiny ČEZ za I. – III. čtvrtletí 2013

                                                                                          (mld. Kč)         meziroční změna %

Provozní výnosy 161,9 -0,3 %
EBITDA (Provozní zisk před odpisy) 64,3 -0,4 %
Zisk po zdanění 31,7 -4,7 %