Více času na podstatné
Rozhovor s Antonínem Šípkem, ředitelem sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu, k cílům CO2 pro auta
"Považujeme úsilí o snižování emisí CO2 u nových automobilů za rozumnou politiku, která přispívá ke zlepšování životního prostředí. Stanovené cíle do roku 2020, tedy 95 g CO2/km pro osobní automobily a 147 g CO2/km pro lehká užitková vozidla považujeme za technicky realizovatelnou výzvu. Současně je ale třeba podotknout, že jde o finančně náročnou záležitost, protože kvůli plnění emisních cílů se zvyšují náklady na výzkum a vývoj. Snižování emisí u nových osobních automobilů včetně dodávek je přitom jen nepatrnou částí problému s CO2, protože jejich provozem vzniká necelé 1 % celosvětových emisí CO2. Je tedy otázkou, jestli jde o efektivní úsilí." řekl v rozhovoru pro EurActiv Antonín Šípek, ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu. Celý rozhovor čtěte ZDE.
Čtěte také:
Německo i země V4 jsou skeptické vůči nástrojům pro snižování emisí CO2 z aut. Na žádost Německa členské státy odložily finální rozhodnutí o svém postoji k evropským nařízením, která se týkají snižování emisí CO2 z aut a dodávek. Česká republika je vůči nové legislativě skeptická, podobně jako ostatní země Visegrádské čtyřky, které se snaží v této otázce na evropské úrovni postupovat společně. Více ZDE
Zdroj: EurActiv.cz