Více času na podstatné

Výzkum: Dvě třetiny lidí si rádo připlatí za výrobek šetrný k životnímu prostředí

06.04.2016 11:40

Tématem společenské odpovědnosti (CSR) a udržitelného podnikání se bude zabývat květnový pražský globální summit GLOBAL COMPACT 2030. U příležitosti konání summitu uskutečnila výzkumná agentura Ipsos ojedinělý průzkum na téma Udržitelný rozvoj. Z něj mimo jiné vyplývá, že lidem není lhostejné, v jakém prostředí vyrůstají a v jakém stavu ho zanechají dalším generacím.

Realizovaný průzkum přinesl velmi zajímavá data k tématu udržitelného rozvoje. Celkových 82 % lidí ve věku 35 - 44 let nikdy neslyšelo o Cílech udržitelného rozvoje (SDGs), které v loňském roce oficiálně přijalo 193 členských států OSN. „Bohužel je to velmi smutné zjištění, zvlášť když si uvědomíme fakt, že právě lidé v tomto aktivním věku by měli být hlavními hybateli změn a měli by se o toto téma aktivně zajímat. V roce 2030, který je pro naplnění Cílů udržitelného rozvoje rozhodující, budou tito lidé stále ještě v produktivním věku, bude jim  49 - 58 let. Proto je velmi důležité, aby právě tato věková skupina měla nyní co největší povědomí o udržitelném rozvoji a cílech,“ okomentovala jeden z výsledků průzkumu Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti a hlavní organizátorka pražského květnového globálního summitu GLOBAL COMPACT 2030.

Podle průzkumu si ale celkových 63 % občanů připlatí za výrobek, který je šetrný k životnímu prostředí nebo je určitá částka z jeho prodeje určená na nějaký společensky prospěšný projekt. "Je určitě potěšitelný dlouhodobý trend, že o témata udržitelného rozvoje a aktivity s tím spojené má větší zájem mladší generace české populace. Ta si uvědomuje, že její život je teprve před nimi. Starší generace se snaží myšlenky udržitelného rozvoje podpořit dle svých možností,“ komentuje výsledky Tomáš Macků, ředitel komunikace agentury Ipsos, která výzkum zrealizovala.

Zajímavé je také zjištění, že pouze 18 % populace dobrovolně pomáhá neziskovkám či občanským sdružením, přičemž 66 ze 100 osob samo o sobě deklaruje, že by mohlo pomáhat více. "Sedmdesát šest procent našich spoluobčanů je toho názoru, že by se soukromý sektor měl zapojit do plnění nových Cílů udržitelného rozvoje – doufám proto, že nejen že tato oblast bude lidi v ČR stále více zajímat, ale že ocení i ty společnosti, které jsou na tomto poli již nyní aktivní,“ uzavřela Adriana Dergam ze správní rady Nadace Vodafone, generálního partnera květnového summitu GLOBAL COMPACT 2030.

Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku dospělé internetové populace mezi 1 000 respondenty. Zadavateli byla Asociace společenské odpovědnosti a Národní síť Global Compact Česká republika.