Více času na podstatné

Nové ekologické štítky, které chystá EU, by měly hodnot i celoživotní cyklus výrobku

10.07.2013 13:33

Evropané by byli ochotni více nakupovat ekologické výrobky a nevadilo by jim ani zaplatit za ně více peněz. Chybí jim prý ale dostatek důvěryhodných informací. Podle Evropské komise by bylo dobré zavést vylepšené ekologické štítky, které by hodnotily celoživotní cyklus výrobku, uvádí dnes EurActiv.cz.

Výrazná většina Evropanů se zajímá o ekologickou stopu výrobků, které si kupují, ukázal nový průzkum Eurobarometru. Důležité je to prý až pro 80 % lidí. Přibližně polovina lidí by byla ochotna své nákupní zvyklosti změnit směrem k ekologičtějšímu přístupu. Zdá se, že problém pro ně ani tak nepředstavuje vyšší cena zelenějších výrobků. Chybí jim prý zejména dostatek důvěryhodných informací. Podle evropského komisaře pro životní prostředí Janeze Potočnika mohou být řešením vylepšené ekologické štítky. Generální ředitelství Komise pro životní prostředí v současné době připravuje novou metodu pro měření ekologické stopy, která se zakládá na hodnocení celoživotního cyklu produktu. Více ZDE

 

Zdroj: EurActiv.cz