
Více času na podstatné

Srdečně zveme všechny odborníky a zájemce o odpadové hospodářství na 11. ročník konference Předcházení vzniku odpadů, který se uskuteční 13. listopadu 2025 v Praze, opět v inspirativních prostorách T-Mobile Magenta Experience Center. Generálním partnerem letošního ročníku je společnost ASEKOL, a.s., děkujeme za podporu i ostatním partnerům.
AKTUÁLNĚ |
---|
|
|
|
|
NA CO SE ZAMĚŘÍME LETOS?
Přípravy letošní konference jsou zatím v samotném začátku, ale už nyní vám můžeme nastínit témata, na která bychom se rádi zaměřili.
V úvodu se zaměříme na aktuální novinky na poli legislativy v oblasti předcházení vzniku odpadů a opětovného využívání materiálů, ale také i stále diskutované nové nařízení Evropské unie o obalech a obalových odpadech (PPWR) a připravovaných delegovaných aktech.
Jedním z hlavních témat letošního ročníku bude nová povinnost měst a obcí: od roku 2025 musí odděleně soustřeďovat minimálně 60 % recyklovatelných složek z celkového množství komunálního odpadu. Tato povinnost vychází ze zákona o odpadech (§ 59, odst. 3). Dostupná data z posledních let však ukazují, že Česká republika má k tomuto cíli stále daleko. Přesto existují města a obce, které se již nyní přibližují nejen cíli pro rok 2025, ale i ambicióznějším cílům pro roky 2030 (65 %) a 2035 (70 %). V rámci přednášek a následné diskuse se zaměříme na klíčové otázky, které mají účastníkům pomoci se včas připravit a předejít tak sankcím. Blíže se podíváme na motivační systémy, sběr a nakládání s bioodpady, započítávání odděleně soustřeďovaných složek KO, i na dotace.
Následně se zaměříme na jednu z klíčových změn letošního roku – povinnost měst a obcí odděleně soustřeďovat minimálně 60 % recyklovatelných složek z celkového množství komunálního odpadu. Nová povinnost vychází ze zákona o odpadech (§ 59, odst. 3) a dostupná data z posledních let zatím naznačují, že je ČR od těchto cílů významně vzdálena. Přesto existují města a obce, která se již nyní přibližují cílům pro následující roky 2030 a 2035. Jakou roli hrají motivační systémy, bioopdady, způsob započítávánío dděleně soustřeďovaných složek komunálního odpadu, a jak včas připravit? Nejen na tyto otázky se zaměří přednášky a návazná diskuse.
Pozornost budeme letos věnovat také nové strategii rozšiřování systémů rozšířené odpovědnosti výrobce (EPR). Tyto systémy by se v budoucnu měly vztahovat na další produktové skupiny, jako jsou: textil a obuv, hračky, sportovní a volnočasové potřeby, nábytek, ploché sklo, vybavení pro dům a zahradu. EPR přenáší odpovědnost za sběr, recyklaci a ekologickou likvidaci výrobků na jejich výrobce. Zároveň motivuje k navrhování trvanlivějších, recyklovatelnějších a ekologičtějších produktů, čímž přispívá ke snižování množství odpadu a podpoře cirkulární ekonomiky. Kdy se rozšíření očekává? Jak se připravit jako výrobce, město nebo obec? Na tyto otázky se pokusíme odpovědět v rámci odborných příspěvků a panelové diskuse.
Odpolední část bude tradičně věnována příkladům správné praxe a inspirativním projektům.
RÁMCOVÝ PROGRAM KONFERENCE (V PŘÍPRAVĚ)
13.11. |
Konference ASEKOL PVO 2025 |
|
---|---|---|
8.00 |
REGISTRACE ÚČASTNÍKŮ |
|
8.30 |
PŘIVÍTÁNÍ ÚČASTNÍKŮ A ZAHÁJENÍ KONFERENCE |
|
9.00 |
I. BLOK LEGISLATIVA TŘÍDICÍ CÍLE 2025 |
|
10.30 |
PANELOVÁ DISKUSE TŘÍDICÍ CÍLE 2025 |
|
11.00 |
PŘESTÁVKA |
|
11.30 |
III. BLOK ROZŠÍŘENÁ ODPOVEDNOST VÝROBCE (EPR) |
|
13.00 |
OBĚDOVÁ PŘESTÁVKA |
|
14.30 |
IV. BLOK PŘÍKLADY SPRÁVNÉ PRAXE A AKTUÁLNÍ PROJEKTY |
|
16.00 |
UKONČENÍ KONFERENCE |
Pozn.: změná programu je vyhrazena.
KOMU A K ČEMU JE KONFERENCE URČENA?
Konference je určena úplně všem, kteří se zajímají o téma předcházení a opětovné použití odpadů, a kteří vítají a chtějí rozvíjet i v České republice oběhové hospodářství. Nejčastěji se konference účastní pracovníci působící v odpadovém hospodářství z řad firem i samospráv. Na konferenci se potkáte se zástupci klíčových resortů a organizací (MŽP, MPO, KÚ, kontrolní orgány apod.), představiteli obcí, firem z rozmanitých výrobních odvětví i neziskových organizací. Konference je ideální příležitostí pro navázání nových kontaktů a zahájení nové spolupráce a projektů.
KOLIK STOJÍ VLOŽNÉ?
Jako u minulých ročníků je cílem pořadatele co nejvíce šířit příklady správné praxe. Díky podpoře generálního partnera ASEKOL mohou i letos zástupci měst a obcí, neziskových organizací, nebo škol, sledovat konferenci zcela zdarma. Vložné je potřeba uhradit v případě zástupců z řad firem nebo v případě zájmu o osobní účast na konferenci, a to kvůli omezené kapacitě jednacího sálu (100 osob).
VLOŽNÉ |
PREZENČNÍ ÚČAST |
ONLINE ÚČAST |
FIRMY |
2 500 Kč bez DPH |
1 550 Kč bez DPH |
MĚSTA A OBCE, NEZISKOVÉ ORGANIZACE, ŠKOLY... |
1 250 Kč bez DPH |
zdarma |
JAK SE PŘIHLÁSIT?
K přihlášení stačí vyplnit registrační formulář, který naleznete níže. Registrace vám bude obratem potvrzena a v relevantních případech vystavena faktura.
TERMÍN A MÍSTO KONÁNÍ
Konference se uskuteční 13. listopadu 2025 v Praze v T-Mobile Magenta Experience Centre. Jedná se o jedinečné vzdělávací prostor jejichž provoz koresponduje s požadavky na trvale udržitelný rozvoj.
![]() |
T-Mobile Magenta Experience Center Obchodní centrum Arkády Pankrác Na Pankráci 86
![]() |
DALŠÍ INFORMACE A POKYNY PRO ÚČASTNÍKY:
- Online přenos: pokyny a odkaz pro sledování online přenosu obdrží účastníci na své registrační emaily minimálně s jednodenním předstihem. Odkaz na zpětné shlédnutí bude zveřejněn dodatečně a informace bude účastníkům zaslána na jejich emailové adresy.
- Registrace: registrace účastníků bude probíhat od 9 hod. v předsálí přednáškového sálu T-Mobile Magenta Experience Center.
- Jednací sál: Sál se nalézá v přízemí obchodního centra Arkády Pankrác (u bočního vchodu z ulice Hvězdova, hned vlevo po vstupu) s dobrou dostupností metrem (linka C - stanice Pankrác).
- Parkování: Parkovat je možné za poplatek přímo v obchodním centru Arkády Pankrác.
- Stravování: Během konání konference bude zajištěno drobné občerstvení, káva a čaj.
Přihlášení na konferenci ASEKOL PVO 2025 (13. 11., Praha)
Bohužel kapacita sálu pro prezenční účast byla vyčerpána a je možné se přihlásit již pouze jako náhradník, nebo online, děkujeme za pochopení. Vyplňte prosím níže uvedené údaje:
SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ PRO OBCHODNÍ ÚČELY
Podmínky zpracování osobních údajů:
- Správcem osobních údajů podle Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR) je Správce (pořadatel konference) - České ekologické manažerské centrum, z.s., 28. pluku 524/25, 101 00 Praha 10, cemc@cemc.cz, +420 274 784 416, IČO: 45249741
- Osobní údaje zpracováváme z důvodu vaší účasti na konferenci ve smyslu zajištění související administrace a informování o novinkách na uvedený kontaktní email.
- Předmětem zpracování jsou následující údaje: název společnosti, IČO, DIČ, jméno a příjmení, poštovní adresa, e-mail, telefonní číslo.
- Důvodem tohoto zpracování je pořádání konference PVO. Uvedené osobní údaje za tímto účelem zpracováváme a budeme uchovávat po dobu jednoho roku.
- Ochrana osobních údajů odpovídá požadavkům Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR)
- Abychom vám mohli informovat o aktuálních nabídkách akcí zpracováváme vaší e-mailovou adresu. Právním důvodem tohoto zpracování je váš souhlas, který nám poskytujete, a který můžete kdykoli odvolat.
- Vaše osobní údaje bez vašeho výslovného souhlasu nikomu dále neposkytneme, nanejvýše institucím k tomu zmocněným zákonem.
- Kdykoliv máte právo odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů, máte právo požadovat od nás jako Správce přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a vznést námitku proti zpracování. Dále máte právo na přenositelnost těchto údajů k jinému správci, jakož i právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, máte-li za to, že při zpracování vašich osobních údajů postupujeme v rozporu s GDPR. Odvolání souhlasu je možné zaslat na email cemc@cemc.cz.
- Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů, nepověřil zpracováním Vašich osobních údajů žádného zpracovatele ani neurčil zástupce pro plnění povinností ve smyslu GDPR.
- Při zpracování Vašich osobních údajů nebude docházet k automatizovanému rozhodování ani k profilování.
- Osobní údaje nebudou předány do třetí země, mezinárodní organizaci nebo jiným, osobám.
- Subjekt údajů prohlašuje, že byl Správcem řádně poučen o zpracování a ochraně osobních údajů, že výše uvedené osobní údaje jsou přesné a pravdivé a jsou Správci poskytovány dobrovolně.
POŘADATEL
České ekologické manažerské centrum, z.s.
28. pluku 524/25
101 00 Praha 10
IČO: 45249741 DIČ: CZ45249741
Číslo účtu: 1415780277/0100cemc@cemc.cz
Tel:(+420) 274 784 417
POŘADATEL
České ekologické manažerské centrum, z.s.
28. pluku 524/25
101 00 Praha 10
IČO: 45249741 DIČ: CZ45249741
Číslo účtu: 1415780277/0100
cemc@cemc.cz
Tel:(+420) 274 784 417
AKTUALITY - PŘEDCHÁZENÍ VZNIKU ODPADŮ
—————
Designem proti odpadu
—————